جستجو
Generic filters

نامکان /1403

انتشارات:

اکنون موجود نیست؛ اما می‌توانید این محصول را پیش‌خرید کنید

۲۰۰,۰۰۰ تومان

اکنون موجود نیست؛ اما می‌توانید این محصول را پیش‌خرید کنید

دسته بندی ها , ,
لینک کوتاه:

کتاب عکس «نامکان»، پروژه عکس موبایل هنرآموزان پردیس هنر و رسانه است که کیارنگ علایی مدرس دوره آن بوده و نشر آهنگ قلم در سال 1402 اقدام به انتشار آن نموده است.

کیارنگ علایی در بخشی از مقدمه کتاب «نامکان» آورده است:

“… گرامر عکاسی زبان عکس و زیبایی شناسی سه مقوله مهم در برخورد اولیه با دوربین اند. تفاوتی نمی کند دوربین در داخل یک تلفن همراه به کار بسته شده یا مستقلا کار ثبت را انجام می دهد. در هر دو حال به قول فلوسـر ایـن یـک وسیله بازی است که واقعیت را شبیه سازی می کند.
آن چه در پی می آید حاصل پروژه کلاسی دوره آموزش عکاسی موبایلی در پردیس هنر و رسانه مشهد است. این مرکز در نقطه جغرافیایی از شهر تاسیس شده تا پلی میان سنت و تجدد در مشهد باشد و امکان آشنایی با هنر عکاسی را برای بخشی از شهر مشهد که بواسطه خصیصه های جغرافیایی، کمتر با هنرهای تصویری روبرو بوده فراهم سازد.

در این پروژه کلاسی روی یک موضوع واحد کار کرده ایم، اگر نگاهی ریزبینانه به اطراف، بیاندازیم شاید هیچ چیزی به اندازه مکان دستخوش تغییر نشده باشد، پس موضوع مکان در دوران معاصر و واکاوی چشم اندازهای زیست جدید بشر، فارغ از جغرافیایی خاص به عنوان خصیصه ای همه گیر که اماکن را دچار تغییر، کرده هدف من در انجام پروژه عملی این کلاس بود.
اگر به قول « رلف » مکان چیزی شامل ترکیبی از جا ، منظر مسیر تجربه شخصی و پاسداری از کاشانه است حال سوال این پروژه این است که سوپر مدرنیته چـه میراثی برای ما به جا گذاشته و نامکان ها چطور سراسر زمین را در بر گرفته اند؟…
…هنرجویان این دوره از پس دوربین های تلفن همراهشان کوشیده اند نمودهای توسعه نامکان ها را در جهان امروز فارغ از جغرافیایی خاص نشان دهند…”

اسامی هنرجویان صاحب اثر در کتاب عکس «نامکان» عبارت است از:

ساناز آتش کار، جلال الدین ابراهیمی زاده، محبوبه افشار مقدم، الهه انتظاری، رویا ایرانی اصل، علیرضا برات نیا، فاطمه بهروز، فاطمه تقدیسی، آزاده حایری، فهیمه حسینی زهرایی، زهرا حمیدی، محمد حوران فر، امیر رضا دشتی اصل، مائده دلدار، حانیه دوراندیش، آتنا راجع، جواد رضایی، سمیرا زمانی، اکرم شکر آمیز، بهار شهریاری، زهره ضمیری، هانیه عابدین زاده، مینا قویدل، علیرضا نعمتی و مهری هنرور.

کتاب «نامکان» در قطع وزیری با جلد شمیز و در 84 صفحه مصور به چاپ رسیده است.

وزن 9999 گرم
عکاس

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتخاب عکس

کیارنگ علایی

تعداد صفحه

84

قطع

وزیری

موضوع

ایران, عکاسی موبایلی, عکس ها, مجموعه ها

تصویر روی جلد

مائده دلدار

طراح جلد

شمارگان

1000 نسخه

رده-دیوئی

779/955

متن

نوبت چاپ

نخست

سال چاپ

بهار 1403

نوع جلد

شمیز

شابک

978-600-225-176-3

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نامکان /1403”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر محصولات دسته
کتاب سرمایه است

مشتری گرامی دقت داشته باشید؛ با توجه به ویژگی های بازار کتاب و تعرفه گذاری های مکرّر اداره پست که متاثر از شرایط ناپایدار اقتصاد در وضعیت مشهود کنونی است، احتمال تغییر در بهای کتاب های درخواستی و سفارش تان نکته ای قابل توجه است.