کتاب « عکاسی خبری » شهریار خوانساری منتشر شد

تاریخ : 2017-10-16 تعداد مشاهده : 33 نظرات : 0

کتاب « عکاسی خبری » شهریار خوانساری در چهارفصل در انتشارات دیباگران تهران چاپ و منتشر شد و جهت معرفی در سایت کتاب عکس ، به دفتر پایگاه عکس چیلیک رسید.

کتاب « عکاسی خبری » شهریار خوانساری در چهارفصل در انتشارات دیباگران تهران چاپ و منتشر شد و جهت معرفی در سایت کتاب عکس ، به دفتر پایگاه عکس چیلیک رسید.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در کتاب « عکاسی خبری » ، شهریار خوانساری به عنوان مولف مطالب مندرج در این کتاب در قالب چهار فصل به تعریف و تشریح عکاسی خبری پرداخته است.
این کتاب در مجموع سرفصل ها به مباحثی چون: وظایف عکاسان خبری ، گرفتن مجوزهای لازم، وسایل و تجهیزات عکاسی، مستندسازی اطلاعات عکس برای تهیه شرح عکس، رابطه سرعت شاتر و دیافراگم، طرز نگهداری از لنز، فیلترهای منشوری یا چندوجهی، ضریب جذب نور، فلاش در عکاسی، پوشش تمام زوایای داستان، نسبت های طلایی، عکس های خبری از وقایع غیرمنتظره، عکاسی پرتره خبری، عکاسی از رویدادهای ورزشی و … پرداخته است.

در بخشی از مقدمه مربوط به کتاب «عکاسی خبری» در ابتدای کتاب آمده است: « می توان به زبان ساده گفت هر نوع عکاسی در خدمت رسانه، فتوژورنالیسم تلقی می شود. عکس های خبری، زبان جهانی در دنیای معاصر هستند که به عنوان وسیله ارتباطی دیداری بکار گرفته می شوند. انسان ها به دیدن تصاویراز وقایع، سرزمین ها و فرهنگ های مختلف عادت کرده اند و مردم از این مساله استقبال می کنند » .
مولف در بخش دیگری از پیشگفتار کتاب «عکاسی خبری» با تعریف فتوژورنالیسم و بیان توانمندی های این شاخه از عکاسی ، ادامه می دهد: به عنوان عکاس حرفه ای خبری باید بدانیم که کجا و چگونه عکس های خبری خود را بفروشیم. عامل زمان در عکس های خبری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به عامل زمان بهترین بازار برای عکس، برگزاری یا آژانس عکس خبری است.
در حال حاضر شغل های تمام وقت در زمینه عکاسی خبری بسیار نادر است. زمانی بسیاری از موسسات دولتی، شرکت های خصوصی، روزنامه ها و مجلات، تیم عکاسی خود را داشتند. اما این وضعیت در ایران و خارج از کشور تغییر کرده است.
ر سال 2013 روزنامه شیکاگو سان تایمز تمامی تیم عکاسی خود را اخراج کرد و به روزنامه نگاران خویش آموخت با دوربین های موبایل خویشعکس های مورد نیاز خود را تهیه نمایند.س از مدتی چهار عکاس از 28 عکاس اخراج شده دعوت به کار شدند، اما همین مساله نشان می دهد وضعیت کاریابی در عکاسی خبری سخت تر از گذشته است.

در پشت جلد کتاب نیز آمده است: عکاس خبری، داستان گویی است که رویدادها را به نحوی که هیچ رسانه دیگری نمی تواند ارتباطی این چنینی با داستان برقرار کند، روایت می کند. این کتاب برای روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان یا علاقمندان به عکس خبری طراحی شده است تا بتوانند از طریق عکاسی، قصه واقعی افراد، مکان ها، و حوادث را ثبت و کشف نمایند.

کتاب « عکاسی خبری » به سعی شهریار خوانساری و موضوع: تعریف عکاسی خبری و شرح وظایف کاری عکاسان خبری به شماره شابک: 8-696-124-600-978 در 145 صفحه به سال 1396 در قطع وزیری، صفحه آرایی زهرا حیدری آسا و طرح روی جلد داریوش فرسایی، در انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، با شمارگان 100 نسخه به قیمت پانزده هزار تومان/ 150000ریال چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از این تالیف به سایت کتاب عکس مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

تگها :

نظرتان را با ما در میان بگذارید

Captcha


کاربران با اخلاق، بهترین پشتوانه برای حفظ امانتداری یک رسانه اند. استفاده از عکسها و مطالب، با ذکر نام مولف و عنوان پایگاه بلا مانع است

Copyright © 2009 HCP group . All rights reserved.